[:es]Formación[:en]Training[:]

[:es]

Jose Diego-Mantecón (Universidad de Cantabria)

José Diego-Mantecón obtuvo su doctorado en Educación Matemática en la Universidad de Cambridge (Reino Unido), después de realizar el Master ‘Perspectivas Internacionales en Educación Matemática’, en la misma universidad. Actualmente trabaja en la Universidad de Cantabria y posee una amplia experiencia en el desarrollo de proyectos internacionales. Trabajó en el Millennium Mathematics Project (MMP) de la Universidad de Cambridge, bajo la dirección del Físico Teórico y Matemático Jhon Barrow. Fue responsable de la versión española del Maths Thesaurus Project— un diccionario de matemáticas interactivo. Lideró el proyecto europeo KIKS, centrado en las STEAM. Tiene experiencia en la evaluación de estudios comparativos y el diseño de instrumentos metodológicos para estudios transculturales. Entre sus trabajos destaca el diseño y validación de un instrumento para evaluar las creencias de los estudiantes de matemáticas en México, España, Eslovaquia, Irlanda, Inglaterra y Chipre (Diego-Mantecón, 2013). Además Jose colabora en el proyecto internacional TIMSS, siendo el representante español en Amsterdam 2012 para el diseño de los ítems TIMSS 2015. Correo electrónico: diegojm@unican.es.

[:en]

Jose Diego-Mantecón (University of Cantabria)

Dr. Jose Diego-Mantecón studied pure mathematics at Royal Holloway University of London and received his M.Phil. and Ph.D. degrees in mathematics education from Cambridge University (UK). He has a large experience on developing and working on international projects. He was part of the Millennium Mathematics Project (MMP) at the University of Cambridge, directed by the theoretical physicist and mathematician Jhon Barrow. As part of the MMP, Jose was also responsible for several years of the Spanish version of the Maths Thesaurus Project— a multilingual and interactive mathematics dictionary. Jose has an extensive background on the evaluation of comparative studies as well as on the design of methodological instruments for cross-cultural studies. In 2012 developed a valid instrument to evaluate student mathematics-related beliefs in Mexico, Spain, Slovakia, Ireland, England, and Cyprus (Diego-Mantecón, 2013). Jose has collaborated with the TIMSS project, being the Spanish representative for designing the mathematics items for TIMSS 2015. Recently, Jose has participated in two international STEM projects; the KIKS project (Eramus+) and the STEMforYouth project (H2020), being the leader of the Spanish partner. Nowadays, he is working on the national project EAMARE-STEAM, and leading the Spanish group of the international project Mathematics Edularp (Erasmus+). Email: diegojm@unican.es Phone number: (+0034) 942 20 13 53.

[:]

STEMforYouth Universidad de Cantabria